دادچی - ثبت آگهی رایگان
 دادچی - ثبت آگهی رایگان
خرید زمین برای سرمایه‌گذاری

مزایا و معایب خرید زمین برای سرمایه‌گذاری

شهرنشینی روزبه‌روز در حال گسترش است و این یعنی کمبود زمین در شهرها و حاشیه شهر. علاوه بر بحث نیاز، خرید زمین برای سرمایه‌گذاری همیشه یک روش امن و پرسود بوده است؛ چون قیمت زمین و مسکن با تورم افزایش پیدا می‌کند. اگر شما هم به فکر خرید زمین برای سرمایه‌گذاری هستید در این مقاله از دادچی همراه ما باشید تا مزایا و معایب این روش سرمایه‌گذاری را مرور کنیم.

راهنمای خرید زمین و خانه کلنگی

با کاهش ارزش پول، افراد دنبال بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری هستند. یکی از قدیمی‌ترین و بهترین روش‌ها خرید زمین یا خانه کلنگی است. ریسک پایین و سود مناسب دو ویژگی مهم این نوع سرمایه‌گذاری هستند. اما هر روش سرمایه‌گذاری مزایا و معایب خودش را دارد. توصیه می‌کنیم قبل از خرید زمین یا خانه کلنگی موارد زیر را مطالعه کنید.

مزایای خرید زمین

  • ریسک پایین: خرید زمین یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری با امنیت بالا است. در مقایسه با روش‌هایی مانند بورس، زمین روند سودآوری آهسته و پیوسته‌ای دارد. در واقع می‌توانید مطمئن باشید که حتی در بدترین شرایط ضرر زیادی را متحمل نخواهید شد.
  • رفاه و آسایش: با دارایی زمین، می‌توانید رفاه خود و فرزندانتان را در آینده تامین کنید. خرید زمین و خانه کلنگی این امکان را به شما می‌دهد تا در آینده اقدام به ساخت خانه کنید.
  • پایین بودن احتمال کلاهبرداری: اگر فرآیند معامله را طبق قوانین و با مشاور املاک معتبر و مطمئن پیش ببرید، دیگر احتمال کلاهبرداری و مشکلات جانبی وجود ندارد.
  • امکان اجاره دادن زمین: در صورت تمایل می‌توانید زمین‌ را به کشاورزان و باغداران اجاره دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.
✔ حتما بخوانید:  رهن کامل یا اجاره؟ کدام برای شما مناسب تر است؟

معایب خرید زمین

  • هزینه‌های جانبی: بعد از اینکه صاحب زمین شدید، لازم است هزینه‌های جانبی مربوط به آن را پرداخت کنید. این هزینه‌ها شامل پرداخت عوارض شهرداری، هزینه آب و برق، مالیات، نگهداری و… هستند.
  • سودآوری بلند مدت: خرید زمین یک روش سرمایه‌گذاری بلند مدت است. به همین دلیل ممکن است سودآوری زمین درون شهری حدود ۲ سال و زمین اطراف شهر حتی تا ۱۰ سال طول بکشد. البته زمان سودآوری یکسان نیست و به عوامل متعددی مثل تورم، موقعیت زمین و… بستگی دارد.
  • مشکلات فروش ملک: چه بخواهید در زمین‌تان ساخت‌وساز انجام دهید، چه بخواهید آن را بفروشید، نیاز به بررسی و صبوری خواهید داشت. پروسه فروش زمین نسبت به طلا یا خودرو طولانی‌تر است.

خرید زمین برای سرمایه‌گذاری

نکات مهم برای خرید زمین جهت سرمایه‌گذاری

بعد از بررسی مزایا و معایب، در صورتی که تصمیم‌تان برای خرید زمین قطعی است به نکات زیر توجه کنید:

  • انتخاب درست موقعیت زمین: سودآوری زمین تا حدودی به موقعیت آن بستگی دارد. به همین دلیل لازم است استان، شهر و منطقه زمین را به‌خوبی بررسی کنید.
  • توجه به نکات حقوقی: قبل از خرید زمین مواردی مثل محدوده طرح تفصیلی، استعلام دارایی و شهرداری، استعلام جهاد کشاورزی و… را بررسی کنید.
  • انشعاب آب و برق: در مورد انشعاب آب و برق زمین سوال کنید. همچنین از کیفیت و فشار آب و برق مطمئن شوید.
  • مسیر دسترسی: مکان موردنظر را از نظر مسیر دسترسی و گزینه‌های حمل و نقل بررسی کنید.
  • صحت معامله: بهتر است در فرآیند معامله از یک مشاور معتمد کمک بگیرید. توجه کنید که اصالت سند و کارت شناسایی فروشنده زمین ضروری است.
✔ حتما بخوانید:  آیا با مزایا و معایب زندگی در طبقه آخر آپارتمان آشنایی دارید؟

 

منبع: sheypoor

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید