دادچی - ثبت آگهی رایگان
 دادچی - ثبت آگهی رایگان
نظام سلامت کشور

۵۲۲۰۰ سهمیه استخدام در نظام سلامت کشور

 استخدام در نظام سلامت کشور

رئیس سازمان نظام پرستاری که اول هفته در مشهد و در همایش مدیران پرستاری کشور حضور داشت، خبر اتفاقات خوبی را در زمینه استخدام نیروها در نظام سلامت کشور داد. محمد میرزابیگی که چندی پیش، از تلاش این سازمان برای کسب مجوز استخدام نیروی انسانی جدید سخن می‌گفت، حالا از مشخص شدن سهمیه استخدام در نظام سلامت کشور کشور خبر داده و اعلام کرده است که امسال ۵۲ هزار و ۲۰۰ سهمیه استخدام در نظام سلامت کشور در نظر گرفته شده که بین ۴۰ تا ۴۵ درصد آن مربوط به استخدام پرستارها است.

سازمان نظام پرستاری سال‌‎هاست که از کمبود پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایران شکایت دارد و به دنبال دریافت مجوز برای استخدام نیروهای جدید است. اوج کمبود نیروی انسانی در این بخش، در دوران کرونا خودنمایی کرد؛ زمانی که بیمارستان‌ها تحت فشار شدید قرار داشتند و با فرسودگی نیروی کار مواجه بودند. در کنار این موضوع، تعداد زیادی از پرستارها در مسیر خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی از دنیا رفتند و بخش دیگری هم با ابتلا به کرونا با مشکلات جدی مواجه شدند. طبق آمارها، ۲۰۰ پرستار در ایران طی دو سال اخیر به دلیل ابتلا به کرونا جان خودشان را از دست داده‌اند. همچنین ۱۴۵ هزار پرستار به کرونا مبتلا شده‌اند.

✔ حتما بخوانید:  7 سوال مهم مصاحبه کاری برای استخدام یک کارمند خوب

رئیس سازمان نظام پرستاری می‌گوید که دریافت این مجوز در نتیجه اتفاقات دوران کرونا رخ داده است. میرزابیگی بیان کرد:

«قابل تحمل نیست جوانانی که در دوران کرونا به رغم پایان طرح به کار خود ادامه دادند و حتی برخی شهید شدند، از لحاظ وضعیت استخدامی بلاتکلیف باشند. جامعه پرستاری کارگر فصلی نیستند که امروز بیایند و فردا بروند، نباید با بهبود شرایط کرونا به اینها گفت دیگر کاری با شما نیست، پس خانه‌نشین شوید.»

 

۱۲ تا ۱۵ هزار پرستار در انتظار تبدیل وضعیت

در پی انتشار خبر سهمیه استخدام در نظام سلامت کشور، باید اشاره کنیم که چندین و چند سال است که سازمان نظام پرستاری به دنبال افزایش ظرفیت‌های استخدامی در بخش پرستاری است. طبق آمارها، وضعیت سرانه پرستار در ایران تفاوت معناداری با استانداردهای جهانی دارد. اما همه تلاش‌ها برای استخدام در این سال‌ها به جایی نرسید تا نهایتاً در زمانه مصیبت‌بار پاندمی کرونا اهمیت نیروی انسانی به چشم مسئولان بالادستی آمد؛ هم از این جهت که در بیمارستان‌ها و در روزهای شلوغ و پر خطر بیماری با کمبود نیرو مواجه شدند و هم از این جهت که بخش زیادی از نیروی متخصص کادر درمانی با پیشنهادهای استخدامی خارج از کشور از ایران مهاجرت کردند. حالا و با دریافت مجوز استخدام بین ۲۰ تا ۲۵ هزار پرستار می‌توانند در بخش درمانی کشور استخدام شوند. از این میان، چیزی بین ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر از آنها نیروهای شرکتی هستند که سال‌هاست در انتظار تبدیل وضعیت هستند. رئیس سازمان نظام پرستاری در این‌ مورد گفته است:

✔ حتما بخوانید:  شرایط مهم استخدام مربی آموزش رانندگی

«با تصویب نهایی اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در مجلس، ۱۲ تا ۱۵ هزار نیروی شرکتی از بین مدافعان سلامت فعال در کرونا با اولویت پرستاران سال آینده تبدیل وضعیت می شوند.»

 

اطلاعات آزمون‌های استخدامی پرستاری

آزمون‌های استخدامی پرستاری زیر مجموعه استخدام‌های دستگاه‌های اجرایی کشور انجام خواهند شد و مطابق آنها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند. البته هنوز جزئیاتی از آن اعلام نشده و تنها خبر خوب این است که اعتبار لازم برای استخدام این تعداد نیرو در نظر گرفته شده است. اطلاعات برگزاری آزمون و نحوه ثبت‌نام آن که از طریق وب‎‌سایت سازمان سنجش امکان‌پذیر است به‌زودی در رسانه‌ها منتشر می‌شود. جذب ۵۲ هزار ۲۰۰ نیرو در سال، یکی از بزرگترین آزمون‌های استخدامی کشور است که به همت سازمان نظام پرستاری انجام خواهد شد. آنچنان که پیش‌تر نیز از سوی مسئولان سازمان نظام پرستاری اعلام شده بود، در این میان نیروهای شرکتی و خرید خدمت به دلیل سابقه کار از شانس بیشتری برای جذب و تبدیل وضعیت برخوردارند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید