دادچی - ثبت آگهی رایگان
 دادچی - ثبت آگهی رایگان
تشخیص گوشی اصلی از تقلبی

۱۰ قدم برای تشخیص گوشی اصلی از تقلبی

۱۰ قدم برای تشخیص گوشی اصلی از تقلبی

گوشی‌های تقلبی در بازار ایران که گوشی‌ قاچاق بسیار زیاد است فراگیر هستند. در سال ۲۰۱۳ یک شرکت متقلب آیفون پنج را کپی کرد. فروش آیفون پنج تقلبی در آن سال بیشتر از نوع اصل بود. تنوع بی نظیری از انواع مدل‌های گوشی در قسمت لوازم الکترونیکی در بخش موبایل و تبلت وجود دارد که دست شما را برای یافتن گوشی مورد نظرتان باز می‌گذارد، فقط کافی است با آگاهی سراغ این محصولات بروید.در ادامه مقاله با دادچی همراه باشید.

از فروشگاه معتبر خرید کنید

اولین راه خرید از فروشگاه‌های معتبر است. اگر محصولی که قصد خرید از آن را دارید در ایران نمایندگی قانونی دارد به طور مستقیم به نمایندگی مراجعه کنید. اگر گوشی دست دوم می‌خرید درباره‌ی محلی که فرد گوشی را تهیه کرده است سوال کنید.

✔ حتما بخوانید:  افزایش قیمت آیفون ۱۵ پرو کولاک می‌کند

محصول با گارانتی بخرید

وجود گارانتی معتبر قوت قلبی برای خرید محصول اصل است. حتی اگر محصول دست دوم می‌خرید از فروشنده کارت گارانتی را بخواهید. با شرکت ارائه دهنده‌ی گارانتی تماس بگیرید و شماره سریال گوشی را برای آنها بخوانید. آنها می‌توانند طبق این شماره سریال درباره‌ی اصل و یا تقلبی بودن گوشی به شما اطلاعاتی بدهند.

سریال گوشی را با جعبه تطابق دهید

پس از باز کردن جعبه کد ۱۵ رقمی پشت گوشی را با کد ۱۵ رقمی روی جعبه تطابق دهید. این کد به نام IMEI معروف است. اگر گوشی دست دوم می‌خرید بررسی یکی بودن کد روی دستگاه و جعبه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر در یافتن این کد مشکلی داشتید می‌توانید کد *#۰۶# را از گوشی شماره‌ گیری کنید.

 

به قیمت پایین شک کنید

اگر در بازار با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از قیمت بین المللی مواجه شدید باید به اصل بودن گوشی شک کنید. قبل از خرید قیمت محصول را در سایت مادر چک کنید. با یک ضرب ساده قیمت را از دلار به ریال تبدیل کنید تا حدود قیمت‌ها را بدانید.

 

به بسته بندی دقت کنید

به بسته بندی توجه کنید. پلمپ‌های پلاستیکی که توسط فروشنده‌ها در حضور شما باز می‌شوند به تکنولوژی پیچیده‌ای نیاز ندارند. یک دستگاه ساده می‌تواند پلاستیک را دور جعبه بپیچد. فریب صحبت‌های فروشنده‌ای که نمی‌خواهد محصول پلمپ شده را به شما تحویل بدهد را نخورید. درست است که این پلمپ اصل بودن محصول را ثابت نمی‌کند، اما وجودش از نبودنش بهتر است.

✔ حتما بخوانید:  ۸ اشتباه که هنگام خرید لپ تاپ هرگز نباید در آنها گرفتار شوید

 

سرعت عملکرد گوشی را در حضور فروشنده تست کنید

ممکن است ظاهر یک گوشی تقلبی کاملا شبیه گوشی اصل باشد، اما حتما از نظر نرم افزاری تفاوت‌هایی با آن دارد. از فروشنده بخواهید گوشی را روشن کند و برای تست در اختیار شما قرار دهد. گوشی اصل به سرعت فرمان‌های شما تحلیل و اجرا می‌کند، در صورتی که گوشی‌های تقلبی لمسی عمدتا واکنش سریعی به فرمان‌های شما نشان نمی‌دهند.

 

سیستم عامل‌ها را بشناسید

شرکت اپل هیچ گاه آیفونی با سیستم عامل اندروید تولید نکرده است. برخی از گوشی‌های آیفون تقلبی موجود در بازار سیستم عامل اندروید دارند. به طور حتم این گوشی‌ها تقلبی هستند.

 

کیفیت دوربین را بسنجید

دوربین گوشی را بررسی کنید. برخی از مدل‌های تقلبی گوشی‌های سامسونگ علی رغم ظاهر مشابه با گوشی‌های اصل دوربین‌های بی‌کیفیتی دارند. قبل از خرید نمونه‌های عکس‌های گرفته شده با گوشی مد نظرتان را در اینترنت جست و جو کنید. در هنگام تست گوشی، چند عکس بگیرید و برای اطمینان با عکس نمونه‌ی اصلی مقایسه کنید.

 

صدا را تست کنید

تست صدا بگیرید. گوشی‌های تقلبی کیفیت صدای پایینی دارند. یک موزیک و یا صدای زنگ از گوشی پخش کنید و اگر صدا نویز داشت و واضح نبود به اصل بودن یا ضربه خوردن آن شک کنید.

✔ حتما بخوانید:  در خرید فلش مموری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 

قطعات باید در هم چفت شده باشند

اجزای محصولات تقلبی یا دست دومی که زیاد کار کرده‌اند معمولا به خوبی با هم چفت نمی‌شوند که ضعف در مونتاژ را نشان می‌دهد. مونتاژ ضعیف یکی از نشانه‌های جنس تقلبی است.

 

ترفند کارشناسی

برای تست گوشی‌های اندروید نرم افزارهایی مانند ANTUTU BENCHMARK و CPU-Z وجود دارند که مشخصات سخت افزاری دستگاه را برای شما نمایش می‌دهند. یک راه دیگر برای تشخیص توجه به سنسور‌ها است. گوشی‌های تقلبی سنسور‌های مربوط به تشخیص چهره و یا اثر انگشت ندارند و یا این قابلیت در آنها درست کار نمی‌کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید