دادچی - ثبت آگهی رایگان
تماس بگیرید
شماره آگهی: 5228
 دادچی - ثبت آگهی رایگان
تعمیر هارد – اصفهان

توضیحات آگهی

تعمیر هارد

هارد دیسک یکی از حافظه‌های ذخیره‌سازی جانبی داده‌های کامپیوتر است که حافظه دائمی کامپیوتر نیز شناخته شده است. ‎ها‎رد دیسک (HDD) برگرفته از عبارت Hard Disk Drive به معنای “دیسک درایو سخت” است.‎

تعمیر هارد لپتاپ یا هاردی که بصورت اینترنال به لپتاپ وصل شده است کمی پیچیده میباشد ، چون درون لپتاپ مشخص نیست هارد شما خراب است یا لپتاپ شما

به مشکل خورده است. پس از خرابی لپتاپ شما باید مشخص شود که لپتاپ شما به مشکل خرده یا هارد شما ! اما اگر لپتاپ شما دچار ضربه یا نوسان باشد اصولا هارد شما دچار خرابی شده است .
برای تعمیر هارد لپتاپ ، هارد را باید حتما از لپتاپ جدا کرده و مستقیم به PC3000 یا MRTPRO وصل کرده ، پس از اتصال مستقیم به سیم امکان مشخص نوع خرابی موجود میباشد .
خرابی هارد نرم افزاری یا فریموری
خرابی فریموری یا همان ساختاری هارد یعنی هارد از نظر Service Area به مشکل خورده است. هد هارد با توجه به نوع هارد : وسترن ، سیگیت ، توشیبا و … از یک Defect List بهره میبرد که هارد پس استفاده مکرر و مواجه شدن با خرابی های مختلف شروع به خارج کردن خرابی ها از سطح پلتر و اضافه کردن به این لیست میکند .
این لیست هابه علت ظرفیت کم پس از مدتی کامل ، پر شده و هارد پس از مواجه شدن با یک خرابی جدید قادر به اضافه کردن به این لیست نیست و خرابی های از جمله عدم شناسایی در کامپیوتر و عدم ظرفیت صحیح ، مواجه شدن با پیغام فرمت و … می شود.
کانون بازیابی اطلاعات با بهره گیری از بروز ترین ابزار ریکاوری از جمله PC3000 و MRTPRO توانایی شناسایی این خرابی ها را دارا میباشد و به بهترین روش و سریعترین راه ممکن شروع به اصلاح این لیست میکند و اگر هاردهای فوق نیاز به آپدیت جدید فریمور باشد توانایی آپدیت فریمور را دارا میباشند.
تعمیر هارد لپتاپ ( خرابی های فیزیکی )
خرابی فیزیکی هارد لپتاپ یعنی این هارد دچار آسیب هد و پلتر ، اسپیندل موتور با PCB شده است که به چند دسته ی مهم تقسیم میشود :
۱ – هد صدای تیک تیک میدهد : در این نوع خرابی اصولا هد هارد در سطح پلتر گیر کرده و نیاز به جراحی هارد میباشد که پس از جراحی هد از سطح پلتر آزاد شده و در قسمت اصلی خود قرار میگیرد و میتواند براحتی شروع به استخراج اطلاعات کنیم اما اصولا هاردهایی که به هر دلیلی نیاز به جراحی باشند هاردهای قابل اطمینان نبوده و نیاز میباشد این اطلاعات در مکان دلگیر ذخیره شود .
۲ – هارد صدایغیر متعارفی میدهد و از فاصله یک یا دو متری نیز قابل شنیدن می باشد
هد هارد خراب شده از طریق یک هارد مشابه و جابجایی هد قابل ریکاوری و بازیابی میباشد.
۳ – اسپیندل موتور قفل کرده و صدای شبیه به صدای تلق تلق میدهد که با تعویض پلتر و یک اسپیندل موتور نو قابل بازیابی میباشد .
۴ – سطح پلتر دچار آسیب شده است : این مرکز توانایی بازیابی اطلاعات این نمونه از هاردها را نداشته و فقط و فقط در دو کشور در دنیا با هزینه هنگفت توانایی بازیابی ۵۰% این هاردها را دارا میباشند .

قبل از بررسی نحوه تعمیر هارد اکسترنال سیگیت ابتدا نیاز میباشد مروری بیندازیم به تاریخچه هارد سیگیت
شرکت سیگیت که مرکز آن در ایالات متحده آمریکا میباشد . در سال ۲۰۰۶ با خرید شرکت مکستور و در سال ۲۰۱۴ با خرید شرکت سامسونگ بزرگترین شرکت تولید هارد در جهان میباشد که شروع کار شرکت با تولید هارد ۵مگا بایتی شروع به کار کرد که هاردهای سیگیت بصورت اینترنال و اکسترنال کاربرد دارند .
اما بحث ما نحوه تعمیر هارد اکسترنال سیگیت میباشد . که با ظرفیت های مختلف در بازار موجود میباشد . هارد سیگیت به جرات میتوان گفت محکم ترین هد را دارا میباشد و از نظر گرفته بد سکتور خیلی دیر دچار بدسکتور میشود و اگر هارد سیگیت دچار بدسکتور شود تقریبا میتوان گفت غیر قابل رفع میباشد . برای تعمیر هارد اکسترنال سیگیت به خرابی های شایع این هارد می پردازیم.

خرابی نرم افزاری

۱ – هارد روشن شده اما در Disk Management شناسایی نمیشود.
۲ – در Disk Management شناسایی شده اما با ظرفیت ۰ نشان میدهد.
۳ – شناسایی شده اما زمان استخراج اطلاعات به کندی و در بعضی از موارد اطلاعات قابل کپی نمیباشد .
بیشترین خرابی مربوط به گزینه ۱ میباشد هارد روشن میشود اما در کامپیوتر شناسایی نمی شود .
این نوع خرابی که مربوط به سیستم عامل هارد یا همان Service Area هارد میباشد بیشترین خرابی موجود در این نمونه در هاردها میباشد
هارد های اکسترنال سیگیت بعلت جابجایی مکرر نسبت به هاردهای اینترنال سیگیت بیشتر در معرض خرابی Service Area میباشند و نیز هاردهای سیگیت بعلت دارا بودن از یک لیست کارکرد کلی هارد به این مضمون که تعداد دفعات روشن شدن هارد بصورت نادرست ، سکتور های خراب ، بدسکتور و یکسری از خرابی های مرسوم به هارد اکسترنال سیگیت شروع به پر کردن این فهرست کرده و پس از مدتی هارد به علت خرابی های مکرر و پر کردن این فهرست هنگ کرده و دیگر قدر به ریختن سکتورهای خراب را در این لیست ندارد و شروع به آلارم میدهد و پس از مدتی چون هارد توانایی شناسایی سکتور سالم را از دست میدهد دیگر توانایی شناسایی Service Area یا خود یا همان ساختمان کلی تشکیل دهنده هارد را نداشته و هارد به حالت Busy میرود .
کانون بازیابی اطلاعات با Backup های سالم از تمامی هاردهای موجود در بازار توانایی Rebuild این ماژول ها را داشته و در صورت نیاز میتواند فریمور این هاردها را آپدیت کرده و هارد را ز حالت Busy خارج کرده و اطلاعات مثل روز اول روی هارد باقیمانده و هارد قابل Read & Write می باشد .

خرابی های سخت افزاری

برای تعمیر هارد اکسترنال سیگیت نکته قابل توجه این میباشد که شرکت سیگیت با خریداری شرکت سامسونگ از تکن.ل.ژی سامسونگ نیز بهره میبرد.
هاردهای اکسترنال سیگیت دو دسته کلی میباشند :
۱ – سیگیت Back Up Plus
۲ – سیگیت Expension
سیگیت بک آپ پلاس که از تکنولوژی سامسونگ بهره میبرد از نظر هد به قدرت هاردهای اورجینال سیگیت نمیباشد اما ز نظر Log Service Area دیرتر دچار خرابی می شوند و اصولا هاردهای سیگیت بکاپ پلاس دچار خرابی یک یا چند هد میشود . که نیاز به جراحی میباشند.
کانون بازیابی اطلاعات با بهرهگیری از متخصصین مجرب و دستگاه های پیشرفته از جمله PC3000 و MRTPRO قابلیت جراحی هاردهای فوق و در بعضی از موارد خاموش کردن هدهای خراب و استخراج اطلاعات از هد سالم را دارا میباشند اما هاردهای اکسترنال Expension که بیشتر از ظرفیت ۱ترابایت به بالا میباشند آخرین خرابی مربوط به هد میباشد و به علت اینکه نسبت به تمام نمونه های موجود در بازار از قدرت بیشتری برخوردار میباشند.
جهت جراحی هاردهای فوق نیاز به یک کلین روم استاندارد و ابزار جراحی فوق پیشرفته و از همه مهمتر یک متخصص با تجربه در زمینه هارد نیاز میباشد که کانون بازیابی اطلاعات با بهرهگیری از تمام فاکتور های فوق شرکت امنی جهت بازیابی اطلاعات هارد شما . برگشت اطلاعات بدون کم . کاست میباشد

تعمیر هارد سوخته

تعمیر هارد سوخته عامیانه ترین اصطلاح رایج در بازار جهت هاردهایی که روشن نمیشوند میباشد . قبل از بررسی نیاز به یاداوری چند نکته اساسی میباشد.
حافظه به دو دسته کلی تقسیم میشود :
پایدارند که از دو دسته کلی تشکیل میشود
۱ – مغناطیسی نیستند مانند FLASH
۲- مغناطیسی اند مثل هارد
که هر هارد از برد یا PCB و مدیا که شامل اسپیندل موتور هد اتاقک مدیا تشکیل شده است که تمام قطعات نیز از یک قطعات ریزتر تشکیل شده است پس به غیر از برد یا همان PCB هارد قطعه قابل سوختن در هارد موجود نمیباشد.
پس اگر به مشکل تعمیر هارد سوخته برخوردید به یاد داشته باشید فقط PCB قابل سوختن میباشد اما مشاهده شده است که اصطلاح سوختن هارد اصطلاح عامیانه برای همه نوع خرابی های دیگر هارد میباشد که به اشتباه ، سوختن هارد گفته میشود اما عمده خرابی های هارد به اختصار در پایین توضیح داده میشود .
۱ – هارد روشن نمیشود.
۲ – هارد روشن میشود اما شناسایی نمیشود.
۳ – هارد روشن میشود و بعد از چند بار صدای تیک تیک، خاموش میشود.
۴ – هارد روشن میشود که با صدای ناهنجار که از دور نیز قابل شنیدن میباشد.
اگر هارد شما اصلا روشن نشد PCB یا همان برد هارد شما سوخته است که با تعویض برد و همخوانی رام هارد دوباره اصلاح شده است و قابل Read & Write میباشد
در بعضی از موارد مشاهده شده است با خرابی PCB مدیای هارد نیز آسیب دیده است که نیاز به تعویض مدیا از طریق یک هارد سالم میباشد.
در بعضی از موارد هارد روشن شده اما شناسایی نمیشود که برد و مدیا سالم اما از نظر فریموری هارد دچار مشکل شده است که باید از طریق دستگاه PC3000 یا MRTPRO فریمور جدید آپدیت کرد یا در صورت اصلاح فریمور خود هارد اصلاح گردد در بعضی از موارد لازم میباشد سکتورهای خراب شناسایی شود و از لیست کلی هارد خارج شود.
اما اگر هارد معیوب شما چند تیک مختصر کرد و سپس خاموش شد نیاز میباشد هارد از طریق کلین روم و ابزارات خاص جراحی باز شود . خوشبختانه کانون بازیابی اطلاعات توانایی اصلاح هد هارد های فوق را دارا میباشد و پس از جراحی هارد دوباره دیتکت شده و قابل بازیابی میباشد اما بهتر است از این نمونه هاردها اطلاعات سریعا استخراج شود چون در بعضی از موارد مشاهده شده است که هارد پس از مدتی دیگر دیتکت نشده است اما اگر هارد با صدای ناهنجار روشن شد نیاز به جراحی در کلین روم پیشرفته و از طریق یک هارد مشابه جابجایی قطعه خراب از جمله هد یا اسپیندل گردد.
پس تعمیر هارد سوخته عملا اصطلاح درستی در زمینه هارد نمیباشد چون فقط مدیای هاردهای فوق در معرض آسیب میباشند پس برای تعمیر هارد سوخته نیاز میباشد که خطای درست هارد بررسی و اصلاح گردد . در بعضی از موارد نیز هارد قابل تعمیر نمیباشد و فقط برای دیتا میتوان تلاش کرد.

برای تعمیر هارد اکسترنال wd یا همان هارد اکسترنال وسترن دیجیتال نیاز به توضیحات مقدماتی میباشد که این مقاله به بررسی مهمترین ایرادات این نمونه از هارد می پردازد . پرفروش ترین هارد در دنیا چه از لحاظ اکسترنال و چه از لحاظ اینترنال هارد وسترن میباشد که از نظر کمیت یکی از با کیفیت ترین هاردهای موجود در بازار میباشد. اما خرابی های هارد وسترن با بقیه هارد ها متفاوت میباشد .
هارد های اکسترنال wd که در باکس ها عموما مشکی رنگ میباشند ، پس از باز کردن هارد بر خلاف بقیه هارد ها که از یک برد ساتا و یک تبدیل که هارد را از حالت اینترنال به اکسترنال تبدیل میکند شامل یک برد یک تکه اکسترنال میباشد.
در سالهای پیش به علت عدم دسترسی کامل به فریمور این نمونه از هاردها امکان ریکاوری این هاردها بسیار کم بوده اما با تلاش شبانه روزی متخصصین کانون بازیابی اطلاعات توانسته ایم بهترین و مطمئن ترین راه را جهت تعمیر این نمونه از هاردها پیدا کنیم .
متخصصین کانون بازیابی پس از چک اولیه هارد برد را از طریق متود جدید و پیشرفته به یک برد ساتا تبدیل میکند حال به کل هارد از جمله فریمور و هد هارد دسترسی پیدا میکنیم و بر خلاف گذشته ۹۹% خرابی هاردهای فوق قابل شناسایی میباشند.
لازم به ذکر است پس از تعویض برد با برد ساتا شما بر فریمور هارد دسترسی داشته اما بعلت Encrypt بودن دیتا با دستگاه های معمولی قابل خواندن نمیباشد
کانون بازیابی اطلاعات برای تعمیر هارد اکسترنال WD ابتدا به اصلاح فریمور هارد پرداخته و پس از اصلاح فریمور از طریق MRT و PC3000 هارد را Decrypte کرده و به دیتا دسترسی پیدا میکند و Decrypte کردن این نمونه از هاردها به نحوی Bypass کردن هاردو رسیدن به اطلاعات درون هارد میباشد.
لازم به ذکر است تمام مراحل فوق فقط توسط متخصصین مجرب و ابزار الات پیشرفته امکان بازیابی میباشد. مشاهده شده است یکسری از مراکز بدون دستگاه شروع به دستکاری Service Area هاردهای فوق کرده که متاسفانه در بعضی از موارد مشاهده شده که امکان ریکاوری هاردهای فوق کاملا از بین میرود
برای تعمیر هارد اکسترنال WD اتفاقاتی که ممکن است برای هارد شما بیفتد در پایین توضیح میدهیم
روند استفاده از هارد
Power ) )بستگی به تعداد هارد
اتفاقاتی که ممکن است بیفتد رفع عیب
با بهترین وضعیت میچرخد. )روش تست Spindle motor
درست چرخیدن: گذاشتن گوشی دکتری روی هارد؛ گرفتن
هارد بر روی دست و احساس چرخش داشتن(
هیچ عیبی در هارد نیست و رفع عیب نیاز
ندارد.
هارد به زور میچرخد و صدای نامتعارف از چرخش ایجاد
میگردد.
حتی اگر هارد کار میکند، دیگر امن نخواهد
بود.
spindle motor میچرخد اما با ویبره )عامل خرابی spin
یا شل شدن پلترها یا اثر ضربه باشد و…(
در اکثر مواقع این هارد دیگر به ما دیتکت
نمیدهد که راه بازیابی اطلاعات جراحی است.
)پلاترها به یک هارد سالم منتقل شوند(
موتور به سرعت لازم نمیرسد و هد ما بر وی پلتر، آرشه ویلون
و صدای آژیر یا ملودی ایجاد میکند.
در ۰۷ % موارد، برد خراب است، چک شود. در
spindle موارد دیگر میتواند ایراد از هد یا
باشد. motor
به محض چرخش صدای هر کلیک )ناکت( داریم.
صدای هر کلیک میتواند از چند عامل، خرابی
خرابی برد شُک زدگی یا ROM هد خرابی
کثیفی کانکترها باشد.
درست میچرخد اما spin ، هارد دیتکت دستی میدهد
احساس حرکات سالم را نداریم.
به محض استارت، برد میترکد. به علت نوسانات ولتاژ الکتریسیته ساکن حتی
خرابی برد.
نمیچرخد. spin هارد صدای خیلی خفیف میدهد و
بوشها یا بلبرینگ ،(spin jam) اسپین جم
خراب شدند.

ها‎رد دیسک با چند نام دیگر نیز معرفی می‎شود از جمله؛ Hard Drive (درایو سخت)، Disk Drive (درایو دیسک)، Disk File (دیسک فایل‌ها)، Fixed Disk (دیسک ثابت) و .. اما در عامیانه به زبانی ساده با نام ‎ها‎رد آن را می‎شناسند.
گاهی برای‎ ها‎رد مشکلاتی از قبیل، نصب نشدن ویندوز بر روی‎ ها‎رد، بالا نیامدن اطلاعات و نیز به علت استفاده نادرست همانند ضربه و نوسان برق دچار ایراداتی شود مثلاً سوکت‎ ها‎رد شکسته شود،‎ ها‎رد کند شود، یا اینکه در حین نصب ویندوز فرمت شود. تمامی این ایرادات قابل رفع هستند به شرط اینکه آموزش‎ها‎ی لازم در این زمینه را فراگرفته شوند.

گروه مهندسی لعل فام یکی از مراکز آموزش تعمیرات ‎ها‎رد دیسک به شمار می‎رود که در زمینه فراگیری تعمیرات‎ ها‎رد به شما کمک می‎کند. این مرکز با کادری مجرب و متخصص، دوره‎ها‎ی آموزش تعمیرات ‎تخصصی ها‎رد را برگزار می‎کند. از جمله برخی از سرفصل‌های دوره‎های آموزش تعمیرات‎ ها‎رد در پیشتاز الکترونیک عبارتند از:

• تقسیم بندی اجزای‎ ها‎رد
• کار با تجهیزات الکتریک و ابزار کار تعمیرات
• تشریح کامل و دقیق اجزای داخلی ‎ها‎رد دیسک و بررسی تخصصی ساختار‎ ها‎رد
• سیلندر و برد ‎ها‎رد
• درایو ‎ها‎رد دیسک
• هد ‎ها‎رد دیسک و نحوه تعمیر و تعویض آن
• باز کردن صحیح‎ ها‎رد و قطعات آن
• تعمیر تخصصی و حرفه ای برد ‎ها‎رد دیسک
• تعمیر برد‎ ها‎رد اکسترنال
• تعمیرات برد‎ ها‎رد پاسپورتی
• موتور‎ها‎رد
• تعمیر تخصصی IC‎ها‎ی‎ ها‎رد و تعویض آن
• و …

ارسال به سرار کشور

گروه مهندسی لعل فام

اصفهان -خیابان طالقانی -بازار کامپیوتر طالقانی پلاک 87
دقت کنید ساعت تماس 10صبح الی 13 عصر 17 الی 20

03132370105

03132373523

03132355820

03132373524

 

تبلیغات

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تعمیر هارد – اصفهان”
برچسب‌ها: